Warunki gwarancji dla modułów telemetrycznych

Gwarant: INVENTIA Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, ul. Poleczki 23, 02-822 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000023113, NIP 9512017534, REGON 017311391

§1. Przedmiot gwarancji

  1. Gwarant zapewnia o dobrej jakości swoich produktów i gwarantuje Nabywcy prawidłowe, tj. zgodne z dołączoną instrukcją lub inną specyfikacją, działanie Towaru.
  2. Na warunkach opisanych w niniejszych Warunkach gwarancji dla modułów telemetrycznych, Gwarant udziela Nabywcy gwarancji na działanie Towaru.
  3. Okres gwarancji udzielonej na:
    3.1. Towar produkcji Inventia tj. urządzenia telemetryczne, urządzenia lokalizacyjne,
    3.2. Towar produkcji Inventia – urządzenia systemu CoolSens, wynosi 24 miesiące,
    3.3. Towar produkowany przez podmioty trzecie, dystrybuowany przez Gwaranta, wynosi 12 miesięcy,
    3.4. Baterie i akumulatory wynosi 12 miesięcy.
  4. Gwarancja kierowana jest do Nabywcy Towaru z terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
  5. W ramach i w okresie gwarancji Gwarant zobowiązuje się do bezpłatnego naprawienia wad ujawnionych w okresie gwarancji.
  6. W ramach gwarancji Nabywca ma prawo do naprawy gwarancyjnej Towaru. Przez naprawę gwarancyjną należy rozumieć czynności o charakterze specjalistycznym, polegające na naprawie lub wymianie uszkodzonego podzespołu, z wyłączeniem czynności, opisanych w instrukcji, należących do normalnej obsługi eksploatacyjnej przez Nabywcę.
  7. Z tytułu udzielonej gwarancji Nabywca ma prawo do wymiany towaru na wolny od wad tylko wtedy, jeżeli Serwis Gwarancyjny Gwaranta stwierdzi na piśmie, że usunięcie wady jest niemożliwe. W razie przyjęcia reklamacji i wymiany Towaru na wolny od wad, Nabywca obowiązany jest zwrócić reklamowany Towar w stanie kompletnym, w przeciwnym bowiem razie Gwarant obciąży Nabywcę równowartością elementów brakujących lub uszkodzonych z przyczyn leżących po stronie Nabywcy a także kosztami ich wymiany.

§2. Zgłoszenie wady oraz termin naprawy

  1. Gwarant zobowiązuje się wypełnić obowiązki wynikające z niniejszych warunków gwarancji w terminie 30 dni, licząc od daty dostarczenia rzeczy przez Nabywcę lub odebrania rzeczy od Nabywcy.
  2. Jeżeli naprawa bądź wymiana Towaru w ciągu 30 dni okazałaby się niemożliwa, Gwarant poinformuje o tym Nabywcę wraz z uzasadnieniem i określi termin konieczny do usunięcia wady Towaru.
  3. Gwarant dołoży wszelkich starań, aby zgłoszone wady Towaru były naprawione niezwłocznie po dostarczeniu towaru do Punktu Serwisowego – przy uwzględnieniu punktów powyższych.
  4. Okres gwarancji ulega przedłużeniu o czas naprawy, chyba, że zostanie ona wykonana w dniu zgłoszenia. Wadę Towaru można zgłosić:
    4.1. do Sprzedawcy;
    4.2. bezpośrednio do Punktu Serwisowego Gwaranta pod adresem serwis@inventia.pl;
  5. Zgłoszenie winno nastąpić niezwłocznie po wykryciu wady, nie później jednak niż w ciągu 7 dni od dnia jej wykrycia. Nabywca zobowiązany jest do dołączenia do zgłoszenia protokołu gwarancji (dostępnego pod wskazanym linkiem), zawierającego wskazanie wady, jej opisu, okoliczności jej wystąpienia, rodzaju Towaru, jego numeru seryjnego, numeru faktury zakupu, daty zakupu, dane osoby kontaktowej wraz z numerem telefonu oraz adresem e-mail, adresu wysyłki Towaru. Niespełnienie tego warunku może spowodować wydłużenie terminu naprawy powyżej terminu określonego w pkt 2.
  6. Używanie uszkodzonego Towaru powoduje utratę Gwarancji.
  7. Towar podlegający Gwarancji musi zostać odpowiednio zabezpieczony i w stanie kompletnym dostarczony do naprawy, na adres podany Nabywcy przez Gwaranta lub Sprzedawcę po otrzymaniu zgłoszenia, w sposób zapewniający bezpieczny transport. Gwarant, po otrzymaniu zgłoszenia gwarancyjnego zorganizuje (w porozumieniu z Nabywcą) transport Towaru.
  8. Jeżeli w trakcie realizacji przez Gwaranta obowiązków z tytułu gwarancji okaże się, że zgłoszony Towar posiada uszkodzenie niepodlegające gwarancji i konieczne okaże się dokonanie jego naprawy, wówczas Gwarant powiadomi o tym fakcie Nabywcę oraz przedstawi mu ofertę na wykonanie naprawy. Wykonanie czynności w ramach niniejszego ustępu nie jest wykonaniem uprawnień z tytułu gwarancji.
    8.1. W przypadku odrzucenia lub braku akceptacji oferty na naprawę Towaru w terminie 30 dni, Nabywca zostanie obciążony opłatą diagnostyczną oraz kosztami usługi logistycznej w wysokości 160 PLN netto, a nienaprawiony Towar zostanie odesłany lub Nabywca może zlecić Gwarantowi jego utylizację.
    8.2. Za usługi wykonane w ramach pkt 8 i 8.1, Gwarant każdorazowo wystawi fakturę VAT dla Nabywcy.
  9. Po dostarczeniu Towaru do Punktu Serwisowego Gwaranta, Gwarant:
    9.1. dla każdego urządzenia z osobna utworzy indywidualny numer zgłoszenia serwisowego, stanowiącego potwierdzenie przyjęcia urządzenia,
    9.2. rozpatrzy zgłoszenie i poinformuje Nabywcę o statusie naprawy,
    9.3. w ramach zgłoszenia serwisowego zawierającego opis usterki, wykaz dodatkowego wyposażenia, opisane zostaną także: wykonane czynności, wykaz wymienionych podzespołów oraz ocenę jego sprawności po naprawie.

§3. Zakres gwarancji 

  1. Gwarant odpowiada za wady wynikłe tylko z przyczyny tkwiącej w sprzedanym Towarze przed jego wydaniem, natomiast nie są objęte gwarancją uszkodzenia powstałe po jego sprzedaży z innych przyczyn, a w szczególności:
    1.1. w wyniku niewłaściwego (niezgodnego z instrukcją obsługi) używania, instalacji, rekonfiguracji, stosowania wersji oprogramowania wbudowanego innej od aktualnie zalecanej przez Gwaranta, przechowywania, konserwacji lub transportu;
    1.2. wywołanych zdarzeniami losowymi mającymi charakter siły wyższej, takimi jak pożar, powódź, uderzenie pioruna, nieprawidłowym napięciem zasilającym lub inną klęską żywiołową czy nieprzewidywalnym wypadkiem oraz na skutek uszkodzenia niezawinionego przez Gwaranta, w tym uszkodzenia chemicznego i mechanicznego;
    1.3. w wyniku uszkodzeń będących następstwem niewłaściwej lub niezgodnej z instrukcją obsługi, kompletacji, zabudowy i instalacji, oraz będących następstwem normalnego zużycia Towaru;
    1.4. w przypadku samowolnego (przez Nabywcę lub inne nieupoważnione osoby) naprawiania, przeróbek i zmian konstrukcyjnych Towaru;
    1.5. szkody, powstałe w wyniku niewłaściwej pracy oprogramowania stworzonego przez osoby trzecie i zainstalowanego bez zgody Gwaranta w zakupionym Towarze.
  2. Gwarant nie odpowiada za utratę, uszkodzenie lub zniszczenie Towaru wynikłe z innych przyczyn niż wady tkwiące w Towarze. W szczególności uprawnienia z tytułu gwarancji nie obejmują prawa domagania się zwrotu poniesionych kosztów i utraconych korzyści, będących konsekwencją awarii Towaru.
  3. Gwarancja nie obejmuje ewentualnych szkód związanych z koniecznością demontażu, dostarczenia, montażu czy czasowego pozbawienia możliwości korzystania z Towaru.
  4. Czynności Serwisu Gwarancyjnego nie obejmują:
    4.1. wykonywania testów kontrolnych towarów, przeprowadzonych na życzenie Nabywcy, w wyniku których można było stwierdzić, iż nie zachodzi potrzeba dokonania naprawy gwarancyjnej, oraz tych czynności, do wykonania których, zgodnie z instrukcją obsługi zobowiązany jest Nabywca, np.: instalacja, konfiguracja istotnych parametrów użytkowych, aktualizacja oprogramowania wbudowanego.
    4.2. Towarów z brakującymi, zmienionymi numerami seryjnymi (gdy takie występują) lub z uszkodzonymi plombami.
  5. Nabywca jest zobowiązany do dokonywania wszelkich napraw i serwisowania Towaru wyłącznie przez Serwis Gwarancyjny Gwaranta, Sprzedawcę, bądź upoważnionych przez niego serwisantów.

§4. Utrata uprawnień gwarancyjnych 

  1. Nabywca traci uprawnienia wynikające z gwarancji w razie dokonania jakiejkolwiek naprawy, błędnego montażu lub przeróbki Towaru we własnym zakresie lub przez osobę trzecią, inną niż Gwarant, Sprzedawca lub upoważnieni przez niego serwisanci oraz w przypadku stwierdzenia naruszenia, uszkodzenia lub zerwania któregokolwiek z zabezpieczeń, albo zakrycia ich w sposób uniemożliwiający ich identyfikację, stwierdzenie uszkodzenia, naruszenia lub usunięcia numerów seryjnych bądź innych oznaczeń identyfikujących Towar.
  2. Dla uniknięcia wątpliwości gwarancja nie obejmuje wad wynikających z działania osób trzecich, w szczególności nieautoryzowanych serwisantów czy specjalistów w zakresie naprawy, którym Nabywca zlecił instalację, konfigurację lub naprawę Towaru.
  3. Użycie przez Nabywcę niezgodnych z instrukcją Gwaranta materiałów eksploatacyjnych lub zastosowanie (podłączenie) niezgodnych z instrukcją Gwaranta elementów, powoduje utratę gwarancji na Towar uszkodzony wskutek tego działania, a wynikająca z niego naprawa, w przypadku zlecenia jej przez Nabywcę, nie jest objęta gwarancją.

§5. Postanowienia końcowe  

  1. Gwarant wykonuje swoje obowiązki wynikające z gwarancji w dni robocze, tj. od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem przypadających w tym okresie dni ustawowo wolnych od pracy.
  2. Odpowiedzialność Gwaranta z tytułu rękojmi zostaje wyłączona.
  3. W sprawach nieuregulowanych niniejszymi warunkami gwarancyjnymi mają zastosowanie odpowiednie przepisy prawa powszechnie obowiązującego.